donderdag 16 oktober 2014

Kleine meisjes en paarden

Er zijn zo van die projectjes waarvan je weet 'dit zit goed'. De Julia van vandaag was er zo eentje.
Het patroontje had vorige week zijn degelijkheid al bewezen en dankzij de kussenslopen van de Action heeft ons meisje een nieuwe lievelingstrui.




Paarden en Ilke, ze blijven onafscheidelijk ... of toch in haar verbeelding, want deze mama vindt paarden toch wel erg groot en soms zelfs een beetje eng en gevaarlijk. Ter compensatie van de paardrijlessen waar ze dus nog véél te klein voor is, moet ze het voorlopig stellen met bezoekjes aan manèges en kinderboerderijen.
En omdat ik heus niet anti-paarden ben, rolt er af en toe iets vanonder de naaimachine of uit de cameo, want kleine-meisjes-dromen moet je koesteren.





Via het facebookgroepje 'De Stoffemiekes' kwam ik op het idee van de kussenslopen. In het stoefershoekje zag ik al enkele mooie exemplaren passeren en ook deze madam maakte al een schoontje.
Het is inderdaad wel wat stuggere stof. Het kreukt heel snel en strijkt moeilijk. Eigenlijk niet echt geschikt om kleren van te maken. Ik heb hem dus ook gevoerd met een lapje tricot. Toch iets beter voor het draagcomfort.
Het kussen was ook net iets te klein om het voorpand er helemaal uit te krijgen. Ik heb dus op de schouders een lapje bijgetekend.


Patroontje: Julia Sweater van Compagnie M.
Dikke tricot: Modecoupon
Kussensloop paard: Action


In de Action in Sint-Niklaas zijn de kussenslopen met dierenprints nu allemaal weg, deze was de laatste. Er zijn er nog wel met bloemen en stenen, maar die vond ik zelf niet zo mooi. In de Zeeman is er nog wel wat keuze. Ik heb de wolf en de uil meegenomen, want nu zijn de jongens wel weer eens aan de beurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten