donderdag 13 november 2014

Winterjurkje voor durf-het-zelvers

Van alle Action-kussenslopen vind ik die met de pauw toch wel één van de mooiste. Ik had zelfs nog perfect bijpassende punta di roma liggen en in gedachten zat mijn Action-hack al in elkaar.
Helaas zit de werkelijkheid niet altijd mee. Vorige maand - hoezo hype? - was er alleen nog een paard te vinden in de Action. De blauwe punta bleef dan maar in de kast en we maakten een sweater. Ons madammeke was content en het pauwenplan zette ik uit mijn hoofd...




... tot ik van de week nog eens rondliep in de Action en zag dat alle kussenslopen weer waren bijgevuld: herten, roodborstjes, beren, wolven ... én 1 pauw!
Joepie! Die kon ik niet laten liggen hé :-)


Na de Julia en de leather-sweater werd het eens tijd voor een kleedje. Ik koos voor het betoverend winterjurkje uit Hét grote naaiboek. De rits schrapte ik (punta rekt mee) en ook de zakjes liet ik achterwege. Ik maakte de halsopening wat groter en voegde een warme winterkraag toe zoals in het nieuwe boek van Griet. De zoom werkte ik netjes af met de tweelingnaald.




En ons madammeke? Die is natuurlijk zo trots als een pauw!




Patroon: Betoverend winterjurkje | Het grote naaiboek - Femma
Kraag: SVDHZ 2
Kussensloop pauw: Action
Stof: Blauwe punta di roma | Modecoupon 


Ook welkom aan de 80e volger via Bloglovin'! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

7 opmerkingen:

  1. Eén van de mooiste A-hacks die ik zag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloos bloos, dank je wel! :-)
      Ik ben er zelf ook wel content van. Het is eentje dat zeker nog gedragen zal worden!

      Verwijderen
  2. Inderdaad om héél fier op te zijn! Die pauw is goed gekozen :-) Prachtig kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi!
    Loopt de blauwe stof door onder de pauwenstof? Ik heb altijd de indruk dat zo'n voorpand te fris is als er daar geen andere stof meer achter ligt of vergis ik mij?

    BeantwoordenVerwijderen