dinsdag 3 september 2013

Het na de zomer zomerkleed

Shame on me. Dit kleedje lag al zo lang te wachten, stof geknipt en al, maar tot grote ergernis van ons Mieke was er altijd wel iets anders dat eerst moest gebeuren. Eerst was er de kwestie van het lapje stof. Ik had gehoopt net toe te komen met mijn couponneke van de stoffenbeurs, maar bij het knippen bleek ik voor de kraag net iets te kort te komen. De stoffenwinkels in de buurt hadden het niet, dus moest ik wachten tot de volgende stoffenbeurs. Die was wel in april of zo, maar toen was het toch nog geen weer voor zomerkleedjes. Dus nog steeds geen haast.
De zomer naderde en het kleedje verdween uit de gedachten.  Andere projectjes kregen voorrang. De zomeragenda bleek dan ineens zo vol te zitten dat er nauwelijks tijd was voor het kleedje.
Maar nu de schoolbel zich weer heeft laten horen en ik tijdens de week de dagen weer volledig kinderloos kan invullen, is er geen excuus meer. Donderdag 28 graden? Daar hoort een zomers zomerjurkje bij!

Het patroon was al langer gekozen. De jurkje met ronde kraag volgens het boek van Lies en Griet.
Hier even snel getrokken met de gsm, maar wel blij met het resultaat. Het zit haar ook als gegoten.


Nu maar hopen dat we een hele warme nazomer krijgen of dat ze het komende jaar niet te snel groeit. En anders weet ik nog wel een petekindje dat er vast goed mee zal staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten