woensdag 25 september 2013

Pop op bestelling

Verjaardagsfeestjes zijn gevaarlijk, want ik hou er altijd werk aan over.
Deze keer ben ik in actie geschoten voor een kleine meid die met haar 8 jaar ook al best wel groot is, maar nog niet te groot voor de poppen van tantehilde.
Terwijl de mama's in de naaiboeken zaten te bladeren, viel haar oog op dat ene mooie poppenboek. Gelukkig voor haar had ze nog een verjaardagskadootje te goed. Het moest ene met bruin haar worden en staartjes.
Gelukkig had ik nog een beetje bruine fleece liggen van een sjaal van vorige winter. De lijfkleurige lapjes heb ik altijd in huis. In tegenstelling tot tanteHilde gebruik ik voor de basis van de pop nu suede vaatdoeken van de Action. Aanvankelijk als laatste redmiddel omdat ik nergens katoen vond in de juiste kleur, maar ze blijken zo stevig dat ik nu een basis stapel in huis heb. Ik heb alleen nog niet berekend of dit dan ook goedkoper is.
Verder nog ondergoed, kleedjes, een rok, een bloesje en een pyama erbij en de pop heeft alweer een mooie basisgarderobe.




Nu nog één of ander zakje om al dat moois in te doen en het late verjaardagskadootje is helemaal klaar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten