zondag 20 oktober 2013

Tas met verzonken rits ... de toile cirée versie

Een paar weken geleden kocht ik in de Euroshop wat restantjes toile cirée. Te klein voor op een tafel, maar groot genoeg voor een aantal naaiprojectjes. Ik wist toen nog niet direct wat, maar het leek me handig om in huis te hebben.

Een paar maanden terug maakte ik reeds een eerste versie van de 'tas met verzonken rits'. Een heel plezant model en veel gebruikt afgelopen zomer. De stoffen variant blijkt echter niet zo bruikbaar bij regenweer, dus een najaars-variant drong zich op.
Ik wilde de tas al een tijdje opnieuw maken, maar ik zag er een beetje tegenop. De eerste keer zorgde voor best wat frustratie hier en daar. Vandaag vond ik dan toch de moed om er opnieuw aan te beginnen.


Voor de buitenkant gebruikte ik toile cirée (vogeltjes) en kunstleer (rood). De voering is van katoen. Ik gebruikte geen tussenvoering. De toile ciréé geeft al genoeg stevigheid aan de tas.
Aan de binnenkant maakt ik een binnenzak met rits. Een probeersel, ik weet niet of dat handiger is dan de binnenzakjes volgens het origineel. Tijd zal leren.
De draagriem is nu nog van een andere tas. Ik wil er zelf nog één maken, maar ik twijfel nog tussen rood of zwart. De metalen ringen geven de tas wel direct een professionele look. Ik ben precies wel content met het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten