dinsdag 8 oktober 2013

Kou op komst

Ik had deze al een hele tijd geleden op Pinterest gezet, maar met de mooie nazomer was er tot hiertoe geen haast bij. Tot ik op zoek ging naar projectjes voor het naaicafé en opnieuw bij deze muts uitkwam.
De werkbeschrijving moest worden vertaald en uitgetest natuurlijk. Met 3 kinderen ligt het natuurlijk altijd moeilijk met welke je begint. Wel, dat loste zichzelf op. Jens heeft afgelopen weekend al een zelfgebreide muts gekregen van Moeke, waar hij heel content mee is. Sam kon niet kiezen tussen de stofjes, dus is het een muts voor Ilke geworden. Met olifantjes... a ja, want ze zit in de olifantenklas hé.
De dinopunten vond Ilke maar niets dus dan maar creatief met een haarelastiekje en een bolletje. Zo is het ineens toch een meisjesachtige versie. Het maken viel makkelijker uit dan ik op voorhand had gedacht. Alles bij elkaar ben ik misschien 2u bezig geweest met deze muts. Het wijst zichzelf allemaal nogal uit.
Voor de volledigheid heb ik nog rap een sjaaltje ineen gestoken. Dit is echt niet meer dan 2 lapjes tegen elkaar en dan langs de rand nog eens doorgestikt. Misschien dat ik er binnenkort nog eens wantjes bij maak om het setje compleet te maken.

Als Sam gekozen heeft tussen het monster- en het krokodillenstofje begin ik aan de zijne. Daarvoor ben ik nog wel aan het twijfelen tussen dit model en de pilotenmuts uit Stof voor-durf-het-zelvers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten