zondag 17 juni 2012

Het 30° jurkje

Ilke proudly presents ... the dress!


Het patroontje komt van BurbaStyle. Goed voor impulsieve beslissers: gewoon bestellen, betalen, printen en je kunt van start.
Aan de voorkant was het allemaal nog redelijk simpel. Allemaal dingen die ik bij de rokjes ook al eens had gedaan. Het groene paspelbandje heb ik zelf gemaakt met een touwtje en een overschotje groen dat ik nog had liggen. Met een ritsvoetje kun je mooi naast het touwtje stikken en zo heb je zeker dezelfde kleur als de voering van de stof (nu begin ik al tips uit te delen ook).
De achterkant was van een ander kaliber. De elastiek heb ik nog korter moeten maken, omdat het te veel slobberde en de knoopsgaten heb ik eerst maar op een proeflapje geprobeerd. De knoopjes komen van de Hema.


Alleszins ons Ilke is er heel blij mee. Ze zat al zo lang op haar kleedje te wachten en ook al is ook deze niet zonder schoonheidsfoutjes, ik ben toch ook heel fier op het resultaat.
Deze wil ik zeker nog eens doen, maar dan in een feller kleurtje (want met deze is Ilke helemaal een bleekscheet) of misschien met een dikkere stof voor in de winter en dan als overgooier.

Nu eerst maar eens even een ander project verzinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten