zaterdag 9 juni 2012

Van start

Oké vandaag moet het er van komen. Ik loop al lang met het idee rond, maar nu wil ik echt mijn naaimachine boven halen. Iedereen stoeft maar met zijn eigen gemaakte creaties en nu zwicht ik toch ook voor de naai-kriebels. Nu we toch meedoen met de hoop zullen we ook maar ineens dat boek van Mme ZsaZsa gaan halen.
Goed dat hebben we al, maar waar had ik dat naaimachine ook al weer gezet? Lang voor de hype had ik er al eens eentje gekocht in de Lidl. Ooit heb ik er wel eens een broek op korter gemaakt (overigens geen groot succes) en sindsdien staat het te verroesten in de kelder.
Boek ... check, naaimachine ... check, naaidoos ... check ... o ja ... stof kan ook handig zijn. Gelukkig heb ik nog oude dekbedovertrekken liggen van Jens zijn klein bedje. Eerst daar maar wat op oefenen voor ik mooie rollen stof 'vermoos'.
Nu heb ik alles denk ik. We zullen maar braaf beginnen bij het begin: de naaicursus. De 'patroongewichtjes' lijken nog haalbaar. Ik weet al gelijk wat ik vergeten ben: de meetlat. Goh, vierkant is vierkant hé. Het moet dan maar op het goed vallen uit.
Bij de eerste centimeters loopt het al gelijk niet goed. Die onderkant zit zo los. De handleiding van de naaimachine zegt dat het aan de draadspanning ligt. Alles dus terug losmaken en eerst eens proberen op een proeflapje. Na een paar keer zit het precies toch beter. De rest van het lesje lukt gelukkig vrij goed. Ik heb alleen mij gaatje voor de rijst wat klein gehouden, maar na een beetje gesukkel met een zelfgemaakt trechtertje van papier, zit de rijst er toch in. Nu nog mooi afstikken, maar ook dat is weer wat sukkelen. De rijst kruipt waar het niet moet zitten en zit eigenlijk steeds in de weg. Na veel heen en weer schudden zit het zakje toch dicht.
Les 1 is alvast geslaagd ... oef!


De kids zijn ook gelijk enthousiast. Het blijkt een ideaal kussentje te zijn voor de favoriete knuffel en nu willen ze er allemaal zo één. Dat is dan toch voor een andere keer. Nu eerst een rokje uitproberen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten