zaterdag 9 juni 2012

Ilke wil een rokje

Toch spijtig dat het vorige rokje niet paste. Om toch met voldoening te gaan slapen en ons Ilke misschien morgen te kunnen verrassen, toch nog maar eens proberen.
De volgende rok maar eens uitproberen dan: A-lijn met beleg. Ik kies voor de meest simpele uitvoering, zonder voering en zonder rits, want die heb ik nog niet in huis.
Nu ik weet wat ik met het vorige patroon heb verkeerd gedaan, zal dit me geen tweede keer overkomen!

Dit rokje gaat wonderwel vlot vooruit! De naaimachine laat me geen enkele keer in de steek en ik kan vlotjes alles achter elkaar vast zetten. Zoals in het boek staat is het wel even zoeken hoe het beleg erop moet. Gewoon doen is de boodschap. Op het einde valt het precies goed.
Ook hier zet ik er vanonder weer een lintje aan. Past mooi bij het motiefje van de rok.



De verhoudingen zien er op het zicht beter uit. Hij is wat korter en vanboven wat breder dan de vorige rok, maar bij het passen bleek het natuurlijk te groot. Het zakt net van haar kont, dus nu maar wachten tot ze erin groeit. We zijn er nog niet ... aaargh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten